Com saber si el packaging dels productes que consumeixes respecte al medi ambient?

Com saber si el packaging dels productes que consumeixes respecte al medi ambient?

No és ninguna novetat que el packaging d’un producte és clau en tota estratègia de marca. En altres articles com “Cideyeg Packaging o com donar vida a les idees” o “El packaging: clau en tota estratègia de  marca” detallem els aspectes que ha de tenir en compte tot packaging per ser efectiu i significatiu per a les marques.

Encara que el seu origen remunti al segle passat per transportat i conservar els aliments, avui, també s’utilitza amb finalitats comercials. Doncs, fa de venedor invisible i el seu disseny i atractiu serà decisiu durant el procés de compra. Ara bé, igual que les seves funcionalitats han evolucionat molt, també ho han fet els seus materials i el procés de producció.

La contaminació, la sostenibilitat, el canvi climàtic, els materials reciclables i reutilitzables, la sobreproducció del plàstic… són el còctel perfecte que ha portat a un punt d’inflexió en la forma en què consumim i produïm. Més que una tendència verda en auge, la conscienciació i respecte pel medi ambient és ja una realitat en el nostre dia a dia. Però, saps identificar un packaging respectuós amb el medi ambient d’un que no ho és? T’ensenyem els 4 trucs bàsics que has de saber a l’hora d’escollir un producte i ser conscientment sostenible!

1. Packaging a base de paper i cartó millor que de plàstic 

Encara que produir packaging amb material com el plàstic sembla ser el més adequat per la seva alta resistència i baix cost, la realitat és un altre i molt diferent. Al llarg dels anys s’ha anat acumulant i sobreproduint fins a omplir els oceans i envair els ecosistemes marítims i forestals. Per això, des de Cideyeg Packaging treballem amb paper i cartó com a base de la nostra matèria primera. No només és un dels materials que menys impacta al medi ambient, sinó que les possibilitats de ser reciclat i reutilitzat és un punt que juga a favor de la marca. A més, de ser més lleuger, ofereix altres possibilitats i aporta un resultat final més atractiu. 

2. Amb material reciclable i reutilitzable

Per allargar la vida útil dels packs, participar en l’economia circular, minimitzar l’impacte de la petjada de carboni en el nostre planeta i evitar la producció de més material, la solució no és un altre que aplicar les 2R al paper i al cartó: que sigui reciclable i reutilitzable. És a dir, donar-li una segona vida utilitzant-lo per altres finalitats.

3. Que estigui avalat per les certificacions internacionals FSC y PEFC

Per tenir la certesa que la matèria primera utilitzada prové de boscos gestionats de forma responsable ha de contenir els avals FSC i/o PEFC. Ambdós certifiquen que per obtenir el paper i el cartó usat en el procés de producció del packaging no hi ha hagut una tala desmesurada d’arbres i no s’han malmès els boscos ni els seus ecosistemes. Com saber-ho? En el dors o lateral del pack hi ha d’incloure un o ambdós segells. En aquest article compartim com treballem amb els nostres proveïdors per garantir el nostre compromís cap a un equilibri ecològic real.

A més, des de Cideyeg Packaging donem suport a l’organització benèfica internacional WLT perquè protegeixin els ecosistemes naturals i el seu entorn. És la nostra manera d’agrair i tornar a la naturalesa tot el que ens dóna.

4. Que segueixi els principis de l’ecodisseny

Per últim, encara que no menys important, és recomanable tenir en compte els principis de l’ecodisseny a l’hora de prendre decisions referents al disseny. És a dir, tenir en compte els aspectes ambientals durant el procés d’ideació, producció i transport del producte per evitar que el planeta pagui per les nostres accions. Potenciar aquesta nova metodologia és el primer pas per trencar amb el convencional “d’utilitzar i tirar”.