El packaging del present futur: sostenible i amb més personalitat

El packaging del present futur: sostenible i amb més personalitat

No és cap novetat si diem que el packaging juga un paper determinant en el moment de compra. I, encara més, si es troba en el lineal d’un punt de venda i competeix amb altres de la competència. És la carta de presentació de la marca i del producte. Que, cada vegada més, s’allunya de la seva funcionalitat principal de protegir i està més orientat a satisfer l’experiència del consumidor.

Una infinitat de possibilitats per enamorar al consumidor amb el packaging

Tampoc és cap novetat si afirmem que el packaging d’un producte comunica per ell mateix i aporta tota la seva informació: característiques, beneficis, ingredients, mètode d’ús… etc. Enmig de tota aquesta informació legal, es recomana destacar amb tècniques d’última generació com stampings, vernissos nacarats i serigrafies amb volum. Aquests acabats aporten valor afegit i doten de personalitat a la marca i al producte. Jugar amb la lluentor per despertar l’efecte «wow», amb les textures de la seva matèria primera (paper i cartó) o amb les diferents composicions; genera un impacte positiu en la decisió de compra.

Aquest any, altament connectat, digitalitzat i competitiu, el repte està a destacar per sobre dels altres packs amb noves i innovadores tècniques que aporten un plus de personalitat. Es valoraran els resultats elegants, ben acabats i amb tons daurats o platejats. Ressaltar les serigrafies i aportar valor al producte imprés el farà guanyar protagonisme i ser més competitiu.

Aquest any, altament connectat, digitalitzat i competitiu, el repte està a destacar per sobre dels altres packs amb noves i innovadores tècniques que aporten un plus de personalitat.

2023: Cap a un packaging més sostenible

Els temps canvien, igual que també ho fan els hàbits i tendències de consum. Estem davant d’un canvi de cicle que valora i premia als productes i organitzacions que tenen cura i respecte pel medi ambient en el desenvolupament de la seva activitat. L’emergència climàtica és la raó principal que els usuaris, principalment de la generació Z, exigeixen responsabilitats a les empreses per protegir el planeta.

La indústria de les arts gràfiques no és una excepció. I, nosaltres posem tot de la nostra mà per contribuir a un món més verd i menys contaminat. Per això, disposem de paper i cartó certificat per FSC i PEFC que garanteixen una correcta gestió sostenible dels boscos i protecció dels seus ecosistemes. Així mateix, a encara que el resultat no és igual d’impactant en el lineal, facilitem el paper reciclat per donar una segona vida al material. Tendència cada vegada més demandada entre les marques.

Cada pas del procés de producció, i de la cadena de custòdia, compte per garantir que el producte en el seu conjunt compleix amb l’ètica mediambiental. I, el consumidor ha de poder escollir lliurement en funció de si es cuida o no, el medi ambient. En aquest punt, l’ecodisseny guanya protagonisme, doncs, s’han d’estudiar (i aplicar) noves formes per optimitzar els productes sense que es perdin els requisits funcionals i de qualitat que s’exigeixin per reduir l’impacte ambiental.